Gribskov Kommune, efterår 2017På disse sider kan dansklærere fra Gribskov Kommune finde beskrivelser og supplerende links og læsestof releteret til den fagdidaktisske kompetencerudvikling i efteråret 2017
Opdateret fagforståelse, it og det 21. århundredes kompetencer
Formålet med kompetenceudviklingen er at klæde lærerne på til at planlægge, gennemføre og evaluere – og diskutere – undervisning med udgangspunkt i en opdateret fagforståelse, it og det 21. århundredes kompetencer. Forløbet tilbyder altså et fagligt kompetenceløft i dansk med særligt fokus på it og det 21. århundredes kompetencer.
Det udmøntes konkret ved, at lærerne i par undervejs planlægger, gennemfører og evaluerer et undervisningsforløb ud fra de opstillede fokuspunkter og lægger det på MinUddannelse, og afslutningsvist præsenteres og diskuteres forløbet i fagteamet og stilles til rådighed for andre lærere gennem en planlægningsguide. Den enkelte lærer skal altså i samarbejde med en kollega udvikle et undervisningsforløb på MinUddannelse, men får mindst to andre forløb stillet til rådighed for inspiration.
- Fem skoler deltager: Bjørnehøjskolen, Gribskolen, Nordstjerneskolen, Gilbjerg og Skt. Heleneskolen
- Kompetenceudviklingen består af fire sessioner
- Organisatorisk arbejder lærerne parvist i afdelingsopdelte fagteams. Max 4 par i et team, 3 foretrækkes (større afdelinger opdeles yderligere). Skolerne skal lave disse par på forhånd
- Læsestof kan tilbydes men er ikke obligatorisk
- Session 1-3 forbereder og stilladserer lærernes planlægning af et forløb, der lever op til opdateret fagforståelse med it og det 21. århundredes kompetencer og ligger derfor tæt
- Forløbet afvikles i egne klasser mellem session 3 og 4. Session (medio marts – ultimo april)
Session 4 er videndeling.
Fastelavn - indskoling
Abortlinien.dk
Islaminfo.dk
|