Fagbøger og videnskabelige rapporter
|
Fougt, S.S., Bundsgaard, J., Hanghøj, T. & Misfeldt, M. (red.) (2022) Håndbog i scenariedidaktik. Aarhus Universitetsforlag Heri - Kapitel 1, "Scenariedidaktik – en introduktion" (Bundsgaard, Fougt, Hanghøj & Misfeldt),
- Kapitel 2, "Scenariedidaktik på tværs af roller, ting, tid og rum" (Fougt, Bundsgaard, Hanghøj & Misfeldt),
- Kapitel 3 "Scenariedidaktik i dansk – et overblik" (Hanghøj, Fougt, Bundsgaard, Lorentzen, Brahe -Orlandi, Molbæk & Rørbech)
- Kapitel 4, "Fagforståelsen – en udfordring i scenariedidaktik" (Fougt)
- Kapitel 32, "Myndiggørelse mellem teknologi og designkontekst" (Philipps & Fougt)
Læs mere på forlagets hjemmeside.
|
|
Fougt, S.S. & Phillipps, M.R. (2020). Teknologiforståelse. I et scenariedidaktisk perspektiv, København: Hans Reitzel. Læs mere på forlagets hjemmeside.
Læs anmeldelse i Folkeskolen
|
|
Fougt, S.S., Hoffmeyer, M. B. & Løvland, A. (2020). Multimodalitet 1.-6.klasse. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. Frederikshavn: Dafolo
Bogen er skrevet til danskundervisning på læreruddannelsen, alderspecialisering indskoling, og til lærere i praksis. Læs mere på forlagets hjemmeside.
|
|
Fougt, S.S. & Løvland, A. (2019). Multimodalitet i skolen. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. 4.-10.kl. Frederikshavn: Dafolo Bogen er skrevet til det nationale modul Multimodale tekster i på dansk i læreruddannelsen, alderspecialisering udskoling, og til lærere i praksis. Læs mere på forlagets hjemmeside. Læs anmeldelse her.
|
|
Evalueringsrapport af den til dansk oversatte virtuelle praktik 'Land Science', oprindeligt udarbejdet af Professor David Williamson Shaffer and hans Epistemic Games Group på University of Wisconsin-Madison, USA - et samarbejde mellem Københavns Professionshøjskole, Aalborg Universitet, University of Wisconsin-Madision og Amager 10. Den første rapport blev udarbejdet efter første pilotafprøvning i 2018. Læs rapporten her. Fougt, S.S., Dreyøe, J, Ipsen, B.J & Sibert-Evenstone, A (2018). Dansk version af den virtuelle praktik Land Science. Rapport, pilottest på Amager 10. København: Københavns Professionshøjskole På baggrund af endnu en pilotafprøvning i 2019 er rapporten nu opdateret. Læs denne rapport her. Fougt, S.S., Dreyøe, J, Foley, D.J., Ipsen, B.J & Sibert-Evenstone, A. (2019). Dansk version af den virtuelle praktik Land Science. Rapport, pilottest på Amager 10 opdateret 2019. København: Aarhus Universitet/Københavns Professionshøjskole.
|
|
Fougt, S.S. (2018): Lærerens scenariekompetence. Didaktik 3.0: Faglighed, undervisning og it i det 21. århundrede. København: Akademisk.
Bogen er en omskrivning og viderebearbejdning af min ph.d.-afhanding fra 2015. Læs anmeldelse i Folkeskolen her. Læs indledningen her, eller læs mere på forlagets hjemmeside her.
|
|
Hanghøj, T, Misfeldt, M, Bundsgaard, J., Fougt, S.S. & Hetmar V. (2017) Hvad er scenariedidaktik? Aarhus Universitetsforlag Udover redaktørrollen og bogens indledende kapitel er jeg medforfattter til en af bogens artikler: “Faglighed og scenariedidaktik”skrevet sammen med Jeppe Bundsgaard, AU. Læs anmeldelse på folkeskolen her. Læs mere om bogen på forlagets hjemmeside her.
|
|
Bremholm, J., Bundsgaard, J. Fougt, S.S. & Skyggebjerg, A.K. (red.) (2017). Læremidlernes danskfag. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. Udover redaktørrollen og bogens indledende (“Danskfaget set gennem dets læremidler”) og afsluttende (“Hvordan ser danskfaget så ud?”) kapitel er jeg medforfattter til to af bogens artikler: “De anvendte læremidlers danskfag belyst kvantitativt” og “Metoden bag den kvantitative undersøgelse af danskfagets læremidler”, begge skrevet sammen med Jeppe Bundsgaard, AU, og Bettina Buch. Læs mere her.
|
|
Fougt, S.S. (2015). Lærerens scenariekompetence. Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it.
Ph.d.-afhandling. København: Aarhus Universitet.
Læs mere om ph.d.-projektet her.
Afhandlingen kan frit downloades her.
|
|
Misfeldt, M., Fougt, S.S., Tamborg, A. L. & Haugsted, M. (2014). Evaluering af fagdidaktisk kompetenceudvikling i Københavns Kommune. Aalborg Universitet
Læs rapporten her.
|
|
Georgsen, M., Fougt, S.S., Mikkelsen, S.S. og Lorentzen, R.F. (2014). Interventionsdesign i demonstrationsskoleprojektet IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv. Demonstrationsskoler.dk Læs rapporten her.
|
|
|