Simon Skov Fougt
Velkommen Læremidler Artikler Fagbøger/rapporter Musik Kurser Slides Holocaust Cand.pæd. Ph.d. Scenariedidaktik Medierne Kontakt/Om

KOMMENDE KURSER OG OPLÆG

12.12.24: Læsning i et scenariedidaktisk perspektiv. UCL Odense

 

23.1.205: Styr jeres skærmskræk: Pædagogisk-didaktisk skærmbrug i skolen. Keynote på BETT 25 London

 

28.1.25: Status på læsning, CFU Aalborg

 

20.2.25: Scenariedidaktik og Teknologiforståelse, Skolernes Udviklingscenter i Randers

  

KOMMENDE UDGIVELSER

Danish students’ interactions with PIRLS items. Molbæk, L, Fougt, S.S., Neubert, K. & Gabrielsson, R.H. (in press). Nordic Journal of LIteracy Research

Jeg er lektor i literacy research ved Nationalt Center for Skoleforskning (NCS) og Afdeling for Fagdidaktik på Aarhus Universitet, DPU, og national forskningsleder på PIRLS-undersøgelsen (Progress in International Reading Literacy Study). Forud har jeg arbejdet 12 år som folkeskolelærer, et som projektansat forlagsredaktør, små fem år som adjunkt/lektor på læreruddannelsen, og så har jeg skrevet ph.d. (2015) om lærerkompetenceudvikling og scenariedidaktik.

 

Mine primære interesseområder er literacy, multimodalitet, lærerkompetenceudvikling, it, teknologifortståelse, læremidler og scenariedidaktik.

 

Parallelt udvikler jeg digitale og analoge undervisningsmaterialer til folkeskolen, også primært inden for dansk og it, ligesom jeg skriver artikler og bøger og står for lærer- og skoleudviklingskurser inden for samme områder.

 

Under "Cand.pæd." findes afhandlinger, undersøgelser, rapporter mv. i forbindelse med cand.pæd. didaktik-studiet på DPU, 2003-2009.   

 

 

Redigeret af Simon Skov Fougt
Webmaster: Simon Skov Fougt
Sidst opdateret: 17-11-2024
Denne sides adresse: www.simon-skov-fougt.dk/main/top/index.php
SmartSite Publisher